Forside

Ny prodekan for uddannelse på TECH

Lagt online: 21.12.2021

Louise Møller Haase tiltræder 1. januar 2022 som prodekan for uddannelse på Det Tekniske Fakultet for IT og Design

Ny prodekan for uddannelse på TECH

Lagt online: 21.12.2021

Af: Nelly Sander, TECH Dekansekretariat

En ny prodekan for uddannelse er udpeget på Det Tekniske Fakultet for IT og Design. Valget er faldet på lektor Louise Møller Haase, som er uddannet civilingeniør i industrielt design og i dag er ansat på Institut for Arkitektur og Medieteknologi, hvor hun er leder af forskningsgruppen: ’Designed to Last’. I øvrigt blev hun i 2018 Årets Underviser på Aalborg Universitet, hvor hun modtog Det Obelske Familiefonds Undervisningspris.

Det helt rigtige valg

Dekan Henrik Pedersen ser frem til at skulle arbejde sammen med Louise Møller Haase:

Louise er en særdeles kompetent forsker, som har en stærk profil med indgående kendskab og interesse for uddannelsesområdet. Jeg er sikker på, at hun er det helt rigtige valg til at varetage og udvikle uddannelsesområdet på TECH. Hun bibringer endvidere dekanatet nye ledelsesværktøjer og er selv yderst kompetent til at stå i spidsen for udviklingen hen imod, at alle dimittender fra TECH har kompetencer til at drive den digitale og bæredygtige transformation af samfundet

Dekan Henrik Pedersen

Louise Møller Haases glæder sig meget til at indtræde i sit nye hverv. Hun fremhæver TECHs dybe faglighed og ambitiøse visioner, som hun gerne vil være med til at videreudvikle og synliggøre gennem fakultetets uddannelser:

− Inden for de næste ti år skal vores samfund igennem en massiv forandring, og vores dimittender skal være de forandringsagenter, der leder processen. Derfor skal de også have en uddannelse, som ruster dem til det, der kræves af netop deres fag for at skabe et digitalt samfund i balance, og som giver dem de faglige værktøjer til at skabe entreprenante og innovative løsninger, som både er bæredygtige og udviser respekt for menneskers adfærd og behov, siger hun.

Louise Møller Haases første arbejdsdag som prodekan for uddannelse er den 3. januar 2022. Hun får base på Niels Jernes Vej 10 ligesom det øvrige TECH-dekanat.